HRVATSKA UDRUGA LEUKEMIJA I LIMFOMI (HULL) DONOSI OBAVIJESTI S WEBINARA AAMDSIF-a (APLASTIC ANEMIA & MDS INTERNATIONAL FOUNDATION)

Webinar na temu emocionalnog i fizičkog zdravlja i wellnessa održan je 14. 4. 2020. u organizaciji AAMDSIF-a (Aplastic Anemia & MDS International Foundation). O temi su govorili klinički psiholog Timothy Pearman te Jenny Finkel, certificirana yoga instruktorica i trenerica.
COVID-19 pandemija donijela je mnoge promjene u naše živote. Nesigurnost, promijenjene životne navike, financijski pritisak i socijalnu izolaciju. U ovom webinaru, dr. Timothy Pearman I Jenny Finkel govore o strategijama samopomoći za pacijente, obitelji i njegovatelje, koje mogu pomoći unaprijeđenju mentalnog i fizičkog zdravlja. Oboje demonstriraju vježbe yoge koje možete odraditi i kod kuće kako biste ostali u formi i oslobodili se stresa. Odgovarali su i na pitanja sudionika.
Kako smanjiti tjeskobu i stres? Dr Pearman smatra da je ključ u umjerenosti, pa tako i u slušanju vijesti o COVID-19. Stres može utjecati na razinu energije, brzinu otkucaja srca, disanje… Od pomoći mogu biti tehnika dubokog disanja Ili meditacija. Važna je i prehrana bazirana na biljnim proteinima, cjelovitim žitaricama te ograničenju crvenog mesa i alkohola. Treba spavati noću 7 do 10 sati. Izbjegavajte kofein popodne, unutar dva sata prije spavanja izbjegavajte nikotin, alkohol, vježbanje i “tešku” hranu, Ako ne zaspete za 15-20 minuta, odite iz sobe, savjetuje dr Pearman, i radite nešto drugo, a kad vam se počne spavati, vratite se u krevet jer krevet ne bi trebao biti mjesto anksioznosti, već mjesto opuštanja i odmora. Nadalje, odlazite uvijek u isto vrijeme u krevet te ustajte u isto vrijeme. Izbjegavajte dnevno spavanje, a ako morate, ne spavajte nakon 15 sati.
O svojoj tjeskobi odnosno strahovima slobodno govorite članovima obitelji ili psiholozima. Nazovite svoga liječnika. Dobro je fokusirati se na one aspekte bolesti ili zaštite zdravlja koje možete kontrolirati.
Najveći dio predavanja dr Pearman posvetio je umoru. Umor je najčešći symptom hematoloških bolesti. Taj perzistirajući osjećaj umora ometa uobičajeno funkcioniranje. Povezan je s raznim terapijama (zračenje, kemoterapija, imunoterapija…). Umor se povećava s progresijom bolesti te je povezan s anemijom, depresijom, boli, nesanicom, kaheksijom… Na žalost, pacijenti i onkolozi rijetko razgovaraju o umoru.
Na kraju, ali ne najmanje važno – vježbajte! Preporučuje se 30 minuta umjerene aktivnosti svaki dan. Počnite s 10 minuta pa tjedno povećavajte vrijeme vježbanja za 20%. U početku možete hodati, plivati ili vježbati tai chi. Naročito za žene u menopauzi dobro su došle vježbe s utezima za jačanje kostiju. Odlične su vježbe laganog istezanja i disanja te masaže. Smatra se da je yoga vrlo dobra za ublažavanje simptoma umora kod onkoloških bolesnika
U zadnjem dijelu webinara demonstrirano je nekoliko jednostavnih vježbica yoge koje se mogu izvoditi i kod kuće. Vježbe za početnike mogu se naći na internetu.

Izvješće s webinara pripremila je Ana Mrčić.

Podijeli

Zagreb, HR
23°C
vedro

Hrvatska udruga leukemija i limfomi
predsjednik Dražen Vincek
Trg hrvatskih velikana 2/ll
10 000 Zagreb
GSM: +385 (0)91 4873 561
TEL: +385 (0)1 4873 561
e-mail: udruga.hull.zagreb@gmail.com
Web adresa: www.hull.hr
IBAN: HR 36 2340 0091 1100 4711 4
SWIFT CODE: PBZGHR2X

Važni datumi

[spiffy-minical]

Health through Knowledge

Klasa optimist

Istaknuti sponzori HULL-a